tisdag 20 mars 2012

Tips! Tips! Tips! Tips!

Om du någon gång tappar din telefon av iPhone-modell i toaletten då ska du snabbt som attan plocka upp den ur toaletten. Stänga av den och sedan stoppa den i en påse med ris. Jag tog grötris. Sen kan den gott och väl ligga där i en si så där 12 timmar innan du slår på den igen.

Så gjorde jag och den funkar. Jag vet inte hur det gick till. För ingen annan jag känner som stoppat den i toaletten har någonsin fått den att bli som en telefon igen. Min syster fick ha den i frysen med headsetet utanför för att kunna prata. Hon kunde väl prata i en minut då. Den blev så överhettad. Makens telefon blev flimmrig och heeelt opålitlig. Vet inte ens om den längre går att starta.

Jag har haft problem med knappen som finns på ena kortsidan i en vecka. Men idag började den funka. Så nu kan jag nog stänga av och slå på telefonen igen. Det har varit omöjligt sedan jag fick igång den. Men nu borde det vara möjligt. Om jag vågar är en annan femma..!

Så receptet är alltså:
  • Plocka snabbt upp telefonen ur vattnet!!!
  • Stäng av den (och försök inte att öppna den igen. Låt den bara vara. Ignorera abstinensen).
  • Lägg den i en påse med ris.
  • Starta efter ca 12 timmar. Inte tidigare än så i alla fall!

4 kommentarer:

Omentjej sa...

Haha, har ni för vana att lägga telefonen i toaletten? ;) Men det låter ju himla bra (& billigt!) med rismetoden!

S sa...

Omentjej: Vi kanske kan kalla det för en familjetradition??! Nu väntar jag bara på att svärmor ska göra samma sak!

Rismetoden verkar i alla fall fungera tillfälligt. Jag har svårt att tro att den kommer hålla i längden. Men vi ser väl! Hoppas!

Viktoria sa...

Häftigt!

Ja inte själva toalettbadandet utan mer rismanövern. Och skönt för börsen :)

S sa...

Viktoria: Verkligen för plånboken!

Vi har nog med utgifter som det är för tillfället. Till någon som vi inte ens vet vem det är...