söndag 28 augusti 2011

Gräsänka

Jag har varit gräsänka sedan onsdag. Onsdag kl 05.51 klev karln på en buss utanför vårt hus. Som jag sett fram emot det! Och jag står för det.

Det kanske är konstigt att se fram emot att ens karl ska lämna en själv hemma i flera dagar. Jag är nog udda, men jag älskar de stunder jag kan få för mig själv. Att få det i flera dagar händer ju aldrig! Sen kanske onsdag till måndag är lite väl länge. Planen för helgen var att inte göra ett skit. Jag har lyckats med det! Jag har läst och slappat.

Jag har haft möjligheten att höra av mig till hela världen och ta en fika här och där, gå på stan och strosa och snacka skit i timmar. Men jag var i behov av en retreat med mig själv. Jag och jag på tu man hand. Det har varit något på schemat i princip varje helg sedan påsk. Även om det varit roliga saker så gillar jag när almanackan är öppen för spontanitet. Jag avskyr när jag är helt uppbokad.

Men det blir gött att han är hemma igen imorgon!

2 kommentarer:

Frida sa...

Jag håller med! Har visserligen inte varit ledig i helgen. Men det är bra att vara ifrån varandra, så man får längta! Men nu är det på tiden att våra män kommer hem!

Omentjej sa...

Jag är likadan. Älska ensamtid & hemkomst, älska inte fullt schema.
Gött att du hann umgås med dig själv!